"Humlův" přílepek s nasazováním "botiček" je návrh hodný dopravního experta

„Odtažení vozidla je krajní prostředek, který smí být v zónách vyhrazeného stání použit pouze v případě, že na vozidle byl použit technický prostředek k zabránění odjezdu vozidla a řidič nebo provozovatel do 24 hodin nepožádá o jeho sejmutí.“ Ve sněmovně toto prosadil poslanec ČSSD Stanislav Huml. Změna pravidel zároveň znamená, že poslancům nebude moci policie nechat odtáhnout auto vůbec.
Tato novela se na vyhrazených stáních může ve městě také práce strážníků dotknout. Ne však příliš výrazně. Naše standardy v řešení parkování jsou nastaveny v rámci místních záležitostí veřejného pořádku (možnosti MP, stížnosti občanů, průjezdnost komunikací, bezohlednost řidičů atd.) tak, abychom nevybočili z přístupu jiných složek, které jsou státem více určeni za řešení dopravních situací.
Na druhé straně každá technická novela do činnosti policie přináší novou časovou, administrativní a finanční zátěž. To znamená, že nasazení a sejmutí "botičky" ještě více prodlouží neoprávněné stání vozidel v zónách a to je nežádoucí. Následky časové a finanční náročnosti v práci policie jdou na vrub poslanců, kteří panu Humlovi na to skočili.
Pokud ovšem např. PČR osloví subjekt, že podává stížnost na vozidlo parkující na jeho vyhrazeném parkovišti, věříme, že policisté nebudou odkazovat, že tuto práci má na starosti pouze MP. Není to pravda.