Internetové fórum

Příspěvek ze dne: 13.03.10
Otázka:
Vážený pane inženýre Milane Oblouku,
ve své odpovědi panu Radomíru Koudelkovi na jeho dotaz na výši nákladů na stavbu MC Fabriky uvádíte jako „celkové náklady“ cenu bez DPH. Přiznávám, že se takto uvedeným údajem cítím zmaten. Je tedy údaj 185 mil. Kč konečný ? Město DPH z této stavby neplatilo ? V odpovědi na dotaz téhož pána, který se týká přestavby kavárny v parku, však uvádíte cenu včetně DPH. Můžete mi prosím pomoci se v těchto údajích orientovat ?

Mičánek Jaromír
Odpověď:
Vážený pane Mičánku,
uvedené ceny, které jsem sdělil Ing. Koudelkovi jsou konečné. Protože objekty jsou využívány k ekonomické činnosti, město uplatnilo nárok na vrácení DPH.
S pozdravem
Ing. Milan Oblouk, milan.oblouk[zavinac]svitavy[tecka]cz 
Příspěvek ze dne: 04.03.10
Otázka:

Dobrý den,

píši ještě jeden přízpěvek. Na stránkách města Svitav jsen si přečet, že náklady na přestavbu kavárny v parku byly 30 mil. kč.
V kavárně jsem asi 2x byl a  původní objekt znám. Jelikož jsem stavební inženýr s mnohaletou praxí v provádění staveb včetně kalkulací, přípravy staveb, dozorování staveb tak mě tato cena dosti překvapila. Původně se mluvilo o 23 milionech, i to se mi zdálo hodně. Ta konečná cena je dosti šílená , na Svitavy, kde je o práci tradičně nouze. Ještě o 7 mil. víc. Nestaví se ve Svitavách opravdu draze ? Můj dotaz zní :

Co přestavbu kavárny tak vytáhlo cenu nahoru ?
Je vždy město ochotno, připraveno podpořit jakýkoliv vysoký rozpočet, cenu v nabídkovém řízení je - li jasné z kalkulací běžných cen , adekvátních( směrných cen , tržních cen )že cena je neúměrně vysoká a je jasné, že došlo mezi firmami k tzv dohodám? Nebo je město připraveno výběrové řízení zrušit, vypsat nové a oslovit firmy jiné a slušnější ? Beru tak, že ve Svitavách je vysoká nezaměstnanost, velká poptávka po práci a tím mě velice překvapuje, že jsou takto nasazovány a schvalovány jednohlasně ceny. Nicméně je to můj zatím pouze odhad. Třeba se mýlím.

Má město odborné techniky, kteří tzv. hlídají aby  mezi firmami nedocházelo k tzv dohodám ?
Kolik byla cena z vítězného rozpočtu ? Kolik byly vícepráce a méněpráce ?

Je možné nahlédnout do podkladů výběrového řízení ?
Je možné nahlédnout do soupisů provedených prací a dodávek ?  

Děkuji Vám,     Ing.Radomír Koudelka

Odpověď:

Vážený pane inženýre,
výběrovým řízením podle zákona o veřejných zakázkách byla vysoutěžená cena za stavební práce nižší než byl rozpočet projektové dokumentace. V původním investičním záměru se nepočítalo s pořízením arboreta, úpravou bran, provedením opravy příjezdové komunikace k objektu úřadu, přístavbou skladu  pro zahradní nábytek, skládkou komunálního a tříděného odpadu, elektronickým zabezpečovacím systémem objektu, stojany pro kola a pod. K celkové ceně projektu patří i vybavení objektu interiérovým nábytkem, informační audiovizuální technologií a vybavení gastro pro restaurační zařízení. Vysoutěžená cena stavebních prací byla 19.973.580 Kč včetně DPH. Pokud budete mít zájem nahlédnout do podkladů výběrového řízení a do soupisu provedených prací a dodávek, rád Vám to umožním.

Ing. Milan Oblouk, milan.oblouk[zavinac]svitavy[tecka]cz

 
Příspěvek ze dne: 04.03.10
Otázka:

Dobrý den,

v našem městě bylo postaveno multifunkční centrum fabrika. Celkové náklady s konečnou platností nebyly doposud zveřejněny. Můj dotaz zní :
Za jaké celkové náklady byl objekt postaven?
Byla tato konečná cena cenou z vítězného nabídkového řízení ?
Byla cena vítězná u výběrového řízení vyhodnocena jako cena přiměřená, adekvátní, nebo nepřirozeně vysoká ? Kdo konkrétně vyhodnocoval , posuzoval a schvaloval tuto cenu vítěznou ?
Kolik byla cena vítězná a kolik bylo provedeno víceprací a méněprací v průběhu výstavby?

děkuji Vám za info.          Ing.Radomír Koudelka


Odpověď:

Vážený pane inženýre,

celkové náklady na pořízení a rekonstrukci objektu Fabriky byly zveřejněny v tisku, rozhlase a jsou dostupné i v propagačních materiálech. Jedná se o částku 185 mil. bez DPH. Cena výběrového řízení na provedení stavby byla nižší než předpokládal rozpočet projektové dokumentace. Výběr zhotovitele byl proveden podle zákona o veřejných zakázkách, kde je stanoveno přesně, jak musí být postupováno a hodnoceno. Na stavbě byly vícepráce a méněpráce. O každých změnách byly vedeny změnové listy a v těchto změnových listech je podrobné zdůvodnění. Pane inženýre, pokud budete mít zájem do změnových listů nahlédnout, nevidím v tom problém.

Ing. Milan Oblouk, milan.oblouk[zavinac]svitavy[tecka]cz

 
Příspěvek ze dne: 18.12.09
Otázka:
Vážení,
čas od času potřebuji komunikovat s úřadem města. Povětšinou to nemohu vyřídit elektronicky.
Tentokrát potřebuji jeden případ konsultovat přímo s daným úředníkem osobně.Chtěl jsem proto využít Vaší nabídky na internetových stránkách města a objednat si návštěvu v nějakém čase tímto způsobem. Bohužel ..... V nabídce "Můžete se objednat" jsem se o to pokusil. Ale v podnabídce "vyberte agendu" dostávám na výběr jen 8 možností. Mezi nimi bohužel není žádná nabídka, kterou potřebuji - totiž Stavební odbor, a to specielně u jednoho úředníka. Považuji se za průměrného člověka, ale v oblasti informatiky toho vím poněkud více než občan průměrný. Po této zkušenosti tedy mohu nabídku "můžete se objednat" hodnotit jako nafunkční, a evím co si o tom mám myslet. Buďto se běžný občan může objednat pouze na 8 agend, nebo jsou ostatní agendy města nedostupné záměrně. Potom ovšem celá tato nabídka Vašich internetových stránek je zbytečná.
Odpověď:

Dobrý den,
nabídky "Můžete se objednat" na webu města skutečně nelze využít k domluvení schůzky s kterýmkoliv úředníkem. Nabídka takto nebyla koncipována a nikdy takto nebyla ani prezentována. Jejím účelem je uspořit čas občana tím, že si rezervuje určitý termín k vyřízení jednoduchého úředního úkonu. Agendy, kde je tato e-rezervace možná, jsou dány nabídkou a není účelné tento způsob aplikovat na složitější agendy, které úřad vykonává. Lze to doložit zkušenostmi s agendami sociálních služeb a sociálně právní ochrany dětí.
Potřebujete-li dohodnout konzultační schůzku s konkrétním úředníkem, doporučuji Vám využít na webu města kontakty pro komunikaci s úřadem (Kontakty). Zde najdete mailové adresy i telefonické spojení na konkrétního úředníka a schůzku si můžete dohodnout.

S pozdravem
Bc. Lubomír Dobeš
tajemník úřadu, lubomir.dobes[zavinac]svitavy[tecka]cz

 
Příspěvek ze dne: 07.11.09
Otázka:
Dobrý den.
Děkuji za odpověď. Shazovat vinu na vlastníky? No to snad nemyslíte vážně a ještě veřejně. Osvěžím Vám paměť. Kdo bude muset opravit přípojku kanalizace jsme se dozvěděli až po položení a zahrnutí hlavní kanalizace na schůzce mezi ulicemi (a papírem ve schránce ještě později). Navíc např. já jsem se teprve na oné schůzce dozvěděl, že tuto investici si budem muset hradit sami. U kanálu to pochopím u vody už ne, ale neznalost zákona mě neomlouvá. S vodovodem to bylo podobné. Jeden rozdíl, byl jsem informován cárem papíru ve schránce, což se mohlo při stavu okolí kdykoliv ztratit. Termín na opravu přípojek byl cca 2 měsíce po oznámení potřeby opravy. Před dovolenou u mladých, u důchodců všeobecně opravdu dostatečný čas na našetření částek 8 až několik desítek tisíc korun. Navíc když někým doporučené firmy chtěli 100% peněz dopředu. S tím, že všichni nejsou ihned solventní, ovšem město nebo investor má počítat při domluvě postupu prací!!! Toliko k vině vlastníků.

Co se týče toho zaštěrkování, tak asi zaplať pánbůh už začátkem listopadu!!!
   Když jsem opravoval svou nemovitost a přivezli mi písek, kterého část zůstala na chodníku, byl jsem ihned kontrolován hlídkou MP a po vysvětlení upozozněn na perfektní úklid, abych neznečišťovel naše město. Ve stanoveném čase si to samozřejmě zkontrolovali. To samé bylo na každém povolení, vydaném odbory města. Bič na jednotlivce je jasný.
Proto nechápu, proč se situace s bahnem na ulicích neřešila výrazně dříve i u tak velké akce. Že se termíny nestíhají se vědělo dávno. Zavést každy výkop vrstvou štěrku je velice jednoduché a hlavně účinné. Ale co si budem povídat. V dnešní době je ekonomicky účelnější se omluvit ( on papír snese všechno ) a ušetřené peníze rozdělit na odměnách, jak se to pěkně zvládlo. No co, viník si bláto nikam nenosí!!!

 Zajímala by mě konkrétní osoba:
 Kdo rozhodl o provizorní úpravě povrchů až v listopadu a né hned po každé akci.
 Kdo za město dozoruje tuto stavbu a neupozornil na neúnosný stav?

Děkuji za reakci a za odpověď Klohna
Odpověď:

Dobrý den.

Nejde v žádném případě o svalování viny, ale o upřesnění důvodů, proč se stavba opozdila oproti původním předpokladům. Po ukončení hlavních řadů vodovodu i kanalizace byla provedena provizorní úprava povrchů stejným způsobem jako je obvyklé na jiných ulicích. Problém, že tato úprava měla malou životnost vznikl zejména tím, že se na povrch dostávalo bláto z výkopů plynařů a při výkopech přípojek. Stavbu kanalizace a vodovodu dozoroval Ing.Hejduk. Stavbu plynařů dozoruje Ing.Pechanec z RWE. O stavu jsme byli pravidelně informováni, několikrát týdně jsem na uvedených ulicích osobně. Současně Vám sděluji, že trvá moje nabídka vyřešit konkrétní problémy na místě samém.

Ing.Miroslav Doseděl, vedoucí odboru dopravy, miroslav.dosedel[zavinac]svitavy[tecka]cz

 
Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29